CogniTech logo i header

Vær på forkant med dit Cognos miljø

Hos CogniTech plejer vi at sige, at det er vores kunders oplevelse, der bestemmer værdien af vores arbejde. Derfor er det også vigtigt for os, at du arbejder i et fuldt optimeret miljø, så du får mest muligt ud af jeres løsning.

Vi har lavet et rapport opsæt, der kan hjælpe dig og dine kollegaer med at have et fuldt optimeret Cognos miljø, som resulterer i en række fordele.

Løsningen kan bland andet hjælpe dig med at få overblik over:

  • Rapporter / scheduleringer, der fejler.
  • Anvendelsen af rapporter.
  • Status på opdatering af Dataset.
  • Hvilke brugere, der er logget på Cognos lige nu.
  • Antal brugere pr. dag.
  • Kørselstiden på rapporter, så du kan få optimeret dem, der tager for lang tid at afvikle.
  • Fejlbeskeder for fejlede rapporter.

Hvad kræver det?

Det lyder altsammen meget godt, men hvad kræver det så?

  • Opsæt af Audit pakken.
  • Opsæt af logging.
  • Opsæt af Database til opsamling a logs.

Vi kan sætte alt dette op jer, og så får I selvfølgelig også de medfølgende rapporter.

Var du med på vores brugergruppemøde, er der en særlig rabat til og med 31. december 2021.

Kontakt os for at høre nærmere.

Kontakt os

Har I allerede en support plus aftale?

Hvis I allerede har en support plus aftale hos os, laver vi dette gratis.

Hvad er en support plus aftale?

Daglig drift overvågning:

  • Fra morgenstunden sørger CogniTech for at gennemgå den fremsendte overvågningsrapport. Der tjekkes følgende:
    • Er data opdateret succesfuldt i både Data Warehouse og Cognos Analytics?
    • Har opdateringen taget længere tid end normalt?
  • Dette kræver, at der er lavet en overvågningsrapport, der mailes til CogniTech Support. Denne opgave afregnes særskilt.
  • En gang om ugen tjekkes de schedulerede rapporters kørsler, for at tjekke, om der er rapporter, der fejler.
  • Hvis overvågningsrapporten viser fejl, orienteres kunden, og der igangsættes en løsning.
  • Der medfølger 5 timer pr. måned til afhjælpning af problemer. Bruges der mere end de 5 timer på en måned afregnes disse timer særskilt.
  • Konstaterer CogniTech ellers nogle potentielle problemområder for både de natlige jobs eller med rapporterne, underrettes kundens kontaktperson, og der tages stilling til igangsættelse af korrigerende handlinger.
  • Vi foretager også performance tjek af jeres SQL Server, så vi sikrer den er optimeret til Cognos.