Standardiser og automatiser konsolideringsprocessen og opnå højere kvalitet og spar samtidig tid og ressourcer.
Finansiel konsolidering er ofte både kompliceret og tidskrævende, og kræver koordinering af mange forskellige elementer. Fra forskellige valutaer og datterselskaber til interne elimineringer og lovgivningsmæssige krav – hvert element spiller en afgørende rolle i at få det samlede billede til at passe.
Vi har forsøgt at illustrere, hvor mange elementer der faktisk indgår i konsolideringsprocessen i en infographic.
Hvordan ser processen ud hos jer?
Er du ansvarlig for konsolideringsprocessen i jeres virksomhed, så kender du formentlig til de klassiske problemstillinger som for eksempel at:
Hvis I oplever, at ovenstående og andre problemstillinger udfordrer hastighed og kvalitet i jeres proces, eller blot ønsker et review af processen, så kan vi hjælpe jer. Det handler om at have en automatiseret, struktureret og samtidig fleksibel konsolideringsproces. Det resulterer i både kvalitet og hastighed. For at opnå det, kræver det den rigtige systemunderstøttelse, og den kan vi levere.
CogniTechs løsning til finansiel konsolidering er veludviklet og gennemprøvet. Den anvendes i dag af en lang række danske virksomheder.
Løsningen er baseret på IBM Planning Analytics (tidligere kaldet TM1), som resulterer i markedsledende fleksibilitet, sikkerhed og performance. IBM Planning Analytics understøtter samtidig en lang række andre processer i virksomheden, herunder budgettering, forecasting, target setting, KPI-modelling og -rapportering. Det betyder færre systemer, mindre kompleksitet og øger værdien af investeringen.
Løsningen kan naturligvis anvendes til både realiserede tal, såvel som af budgetter og forecasts.
Med CogniTech’s Konsoliderings Xcellerator til finansiel konsolidering og ekstern rapportering er det muligt at foretage finansiel konsolidering af både realiserede tal, såvel som af budgetter og forecast.
Grundlæggende funktionalitet i modellen indeholder:
Hos CogniTech har vi udarbejdet et whitepaper, der introducerer CogniTechs unikke standardløsning, som gør konsolideringsprocessen ekstremt hurtig og pålidelig. Løsningen er udviklet til at imødekomme behovene i nutidens dynamiske forretningsmiljøer, hvor hastighed og nøjagtighed er afgørende.
Systemet gør det ikke alene. Løsningen er udviklet og implementeres også af vores stærke team af konsulenter, som alle har en solid finansiel baggrund kombineret med en dyb teknisk viden. De konsulenter, der konfigurerer løsningen, har selv erfaring fra finansfunktionen, og forstår derfor såvel de forretningsmæssige som de systemmæssige udfordringer. Det gør implementeringsprocessen mere effektiv og sikrer, at ting ikke bliver ”lost in translation”. Konsulenten der forstår det forretningsmæssige krav ”finder selv skruetrækkeren frem og går i maskinrummet”.
Løsningen er gennemtestet og afprøvet, og har en enorm skalerbarhed. Den bruges i dag i både mindre privatejede selskaber og nogle af Danmarks største offentligt noterede virksomheder.
Løsningen bliver også brugt at flere virksomheder noteret i USA, hvilket betyder at den møder kravene i SOX.
Vi mødes gerne til en uforpligtende snak om, hvordan de værktøjer vi arbejder med kan understøtte jeres proces.
Mødet er som udgangspunkt online og tager typisk omkring 45 minutter.