Cognos Analytics-softwaren giver dig mulighed for at fortælle rige, nuancerede og overbevisende datahistorier, og giver dig mulighed for at udforske og arbejde med forskellige typer af virksomheds- og personoplysninger for at skabe en bedre forretningsbeslutning.
Cognos Analytics er blevet en del af Watson familien, men er stadigvæk det samme produkt, som kunderne kender og elsker – nemlig løsningen der både kan lave flotte dashboards og detaljerede rapporter, og hvor brugerne nemt kan distribuere og dele rapporter og dashboards. Bag det hele ligger de datamodeller, der gør, at kunderne altid kan stole på integriteten af deres data. Det hele er pakket ind i en brugervenlig portal, hvor sikkerheden er i top, og hvor man nemt kan skabe overblik over, hvem der har adgang til hvad og hvornår.
Den ekstra fordel, som AI giver, er, at eksisterende kunder nu kan bevæge sig ud over Business Intelligence for at understøtte og validere de datadrevne beslutninger og handlinger. De kan udforske flere fremtidige scenarier og spørge ”hvad nu hvis” for løbende at opdatere morgendagens strategier.
IBM Cognos Analytics with Watson gør dig i stand til at opnå nuancerede og overbevisende indsigter i dine data, og det giver dig mulighed for at udforske og arbejde med forskellige typer af virksomheds- og personoplysninger for i sidste ende at træffe bedre forretningsbeslutninger.
Cognos Analytics with Watson tager Business Intelligence et skridt videre med AI-funktioner, der giver et nøjagtigt, pålideligt og komplet billede af din virksomhed, og samtidig forudsiger fremtidige resultater og forklarer, hvorfor de kan ske.
Sikkerheden i Cognos-løsningen var meget vigtig for os. Hver kunde logger på løsningen med en specifik kundeadgang. Derudover giver hele opsætningen af dashboard virkelig en flot visuel oplevelse.
Birgitte Enevoldsen
Head of Business Controlling | Frode Laursen
Med en Business Intelligence løsning drevet af AI, er du i stand til at:
Kundens forventninger udvikler sig hurtigt, og det er ikke længere nok blot at have et overblik over virksomhedens aktuelle situation. Forretningsledere skal i dag besvare spørgsmål som:
Analytikere er nødt til at kigge på mere end nu-og-her-data for at få den indsigt, som skal hjælpe dem med at træffe bedre beslutninger i morgen. Nutidens og fremtidens Business Intelligence løsninger er drevet af AI og Machine Learning, hvilket øger kundens evne til at få indsigt baseret på flere og mere komplekse data.
Brødrene AO Johansen har brugt IBM Cognos Analytics i mange år. Løsningen udstiller de data, som brugerne har brug for, i den hastighed, som de har behov for, hvilket giver fuld transparens og indsigt.
AO Johansen henter data fra 11 systemer, som de kører ind i et Data Warehouse og så udstilles det derfra.
Det er alle typer data, der samles. Alt fra hvor meget der plukkes hver time på hver plukkestation, til salgsrapporter og "before visit" rapporter til sælgerne.
Det er jo et super godt værktøj, fordi det udstiller de data, som brugerne har behov for, i den hastighed, som de har behov for. Så man bliver fuldt transparent i virksomheden og hvad der sker i data.
Danny Askholm Nielsen
BI Manager
Opret dashboards og rapporter med AI-anbefalinger
Afdæk indsigter om dine data ved hjælp af almindeligt sprog, visuelle explorations og Machine Learning
Driv udviklingen i din organisation med interaktive og animerede datahistorier
Opbyg sofistikerede rapporter uden begrænsninger
Rens, foren og del data med automatisering og indbygget intelligens
Kontroller adgang med rollebaseret governance og single sign-on.
Book et uforpligtende inspirationsmøde og hør hvordan jeres forretning kan få nuancerede og overbevisende indsigter i jeres data med Cognos Analytics with Watson og derigennem træffe bedre beslutninger.
Mødet er som udgangspunkt online og tager typisk omkring 45 minutter.
Boligkontoret Danmark har fået et bedre overblik og en hurtigere rapporteringsproces med IBM Cognos Analytics, som betyder at de kan bruge deres tid på behandling og analyse.
Hvis vi kan samle alt det data, som vi får ind og bruge det på en klog måde, så kan vi også løse vores opgaver nemmere og hurtigere. Og faktisk også blive klogere på forskellige mønstre, som vi ikke selv kunne se før.
Michael Demsitz
Daværende CEO | Boligkontoret Danmark
IBM Cognos Analytics har det hele i en løsning, hvilket betyder at det dækker alle former for udfordringer inden for Business Intelligence og alle behov på tværs af virksomheder og brancher.
Hos CogniTech fokuserer vi udelukkende på IBM Cognos Analytics, hvilket betyder at vi er 100% specialiserede i produktet. Vi har arbejdet med og udviklet produktet igennem adskillige år, hvilket gør os i stand til at tilpasse produktet til lige præcis jeres virksomhed og jeres behov. Vi kan uden tøven kalde os eksperter inden for IBM Cognos Analytics og sørge for at I får lige præcis den løsning I har behov for.
Kontakt os endelig for mere information om hvordan Cognos Analytics kan gøre en forskel i jeres virksomhed.
Er du interesseret i at læse mere om Cognos Analytics eller er du typen, der gerne vil prøve det først, så tag et smut forbi IBMs hjemmeside, hvor du kan finde mere information om Cognos Analytics og teste det selv i deres gratis prøveversion.
IBM lavet en række how-to videoer om Cognos Analytics, som både kan hjælpe dig videre eller give dig ny inspiration.